Anetheron - Mount Hyjal

23. července 2009 v 17:11 | Jupi |  Dungeony
Název: Anetheron - Mount Hyjal

Anetheron je druhy souboj v Mount Hyjalu a je zaverecnym bossem v Alliancnim kempu. Obecne vzato je tento boj pouze tank&spank s trochou pridanych abilit (Redukce healingu, infernalove a sleep). Krome techto abilit tu uz je jen DPS jeste pred 10 minutovym enrage. Temer jakekoliv slozeni je vhodne k tomuto fightu, ale je treba mit alespon jednoho offtanka s fire ressist gearem coz napomuze co nejrychlejsimu zdolani tohoto bosse.

Slozeni raidu:
Tank: 2- 1 Main Tank, 1 Fire ressist Tank
Healers: 8-9
Melee: 5
Ranged DPS: 9-10- Az 3 Hunteri zjednodusi souboj s Infernaly

Ability a HPcka:

Anetheron

Health: 4,200,000


Carrion Swarm: Dava asi 3-6k Shadow damage v docela sirokem uhlu miricim na nahodneho ucastnika raidu. Zanechava po sobe debuff ktery snizuje healing o 75% asi na 15 sekund.
Sleep: Uspi cil. Nedispelovatelne.

Vampiric Aura: Healuje se o 300% melee damage ktery udeli.

Inferno: Boss zaciluje nahodneho RM (Raid member = ucastnik raidu) a vedle nej spadne Infernal (Maly AOE damage). Cileny RM je stunly na 2 sekundy a hrozi jeho smrt, protoze Infernal dava 3-4k fire damage aurou na vzdalenost 8 yardu.
Berserk: Prichazi po 10minutach; vsechen jeho damage je zvysen o 500% (vcetne Carion Swarmu); rychlost utoku zvysena o 150%; raid velice rychle wipne.

Infernal

Health: 220,000

Immolation: Ubira 3325-3675 Fire damage kazde 2 sekundy vsem v okruhu 8 yardu.

Vamp Aura: Infernal muze ziskat auru od Anetherona pokud stoji blizko neho.

Raid Layout:
Ane=Anetheron Inf=Infernal MT=Main Tank FR=Fire Resistance Off Tank H=Healer M=Melee R=Ranged Purple Circle= Carrior Swarm Range


Hlavni idea je zde v postaveni raidu. DPSka by mela byt rozprostrena co nejvic a raid healeri musi zustat mimo dosah Carrion Swarmu pokud je to mozne. MT a Melee healeri bohuzel v dosahu teto ability zustat musi, ale meli by stat tak aby jich vice nedostalo Carrion Swarm. V nejhorsim pripade nidky nesmi byt zasazeni vice jak 1-2 MT healeri. Dale Fire ressist tank a jeho healeri nesmi byt v dosahu Carrion Swarmu nikdy. Raid musi byt rozprostren jak jen to je mozne aby nedostavalo damage z Carrion Swarmu prilis mnoho lidi. Ranged DPS by meli stat od bosse na co nejvetsi range, aby healeri mohli zustat mimo dosah Carrion Swarmu.

Strategie:
Anetheron se tankuje kousek pred branou a DPS zacne hned po te co tank nabere zakladni aggro. Pokud vememe v uvahu 10minutovy enrage, raid musi mit velice dobre DPS. Vymaxovani damage je samozrejmosti (consumables, buffy…). Dale se musi RM soustredit jeste na Infernala ktereho Anetheron sem tam vycaruje. Healeri nemaji jednoduchou praci, protoze musi vyhealovat damage z Carrion Swarmu. Kazdy hrac musi BEZPODMINECNE vedet jak se vyporadat s Infernalem pokud jsou targetem teto ability. Nepozornost povede pravdepodobne k vasi smrti. Za povsimnuti stoji ze s Anetheronem se po cely souboj nehybe a raid musi rozumet svemu rozestaveni behem tohoto boje.

Healovani:
V zavislosti na gearu vaseho tanka muze byt pocet healeru zredukovan o jednoho. Obecne bude MT potrebovat jenom 2-3 healery po celou dobu fightu. Melee bude potrebovat aby je semtam nejaky MT healer healnul, coz dela COH priesty a Resto shamany skvelymi kandidaty. MT a Melee healeri NEBUDOU schopni vyhnout se abilite Carrion Swarm a potrebuji byt pripadne vystridani healerem ktery byl mimo range ability. MT mozna bude potrebovat pouzit nejaky Cooldown aby prezil.

Healovani v tomto boji neni jednoduchou zalezitosti, proto neni od veci lepe rozdelit heal na grupy (3 Ranged grupy) a stat v ramci moznosti pobliz. Grupa je potom zasazena Carrion Swarmem naraz a neni to nic co by COH priest nebo resto shaman nezvlad. Druidi ani Paladiny s tim samozrejme problemy nemaji a jsou schopni utahnout celou grupu sami.

Posledni zalezitosti je healovani Fire ressist tanka, ktery se stara o Infernaly. Pokud ma tank dobry FR gear (300+) bohate mu staci jeden healer po celou dobu. Pokud ne musi se zvazit pouziti druheho. Ujistete se ze FR tank bude mit po celou dobu FR buff od paladina nebo shamana. Kterakoliv klasa zvladne tuto roli bez problemu (priest, shaman, paladin, druid).

Sleep a planovani:
Sleep muze zpusobit hodne problemu behem tohoto boje, zvlaste na MT healerech. Mozna jeden z nejvetsich duvodu predcasne smrti a neni radno ho brat na lehkou vahu. Nejchytrejsi je bud vedet jak ho zrusit a nebo se s nim vyporadat. Sleep je breaknutelny skrze PvP trinkety, Ice Block, Cos, Tremor Totem, Will of the Forsaken a Divine Shield. Proto, undead priesti, shamani a paladini jsou idealni volbou pro MT healery, pokud velka prodleva ma fatalni nasledky. Dale pokud MT healer dostane sleep a nemuze byt zrusen, musi toto ohlasit, aby mohl MT pouzit nejaky CD pro preziti.

Pokud pouzivate Paladina/Shamana/Undead Priesta na healovani FR tanka, potom neni treba starat se o sleep v teto oblasti. Pokud ale FR Tank healer DOSTANE sleep a nemuze byt zrusen je potreba aby byl docasne nahrazen ranged DPS healerem. Samozrejme pokud je mozno pouzije FR tank CD na preziti.

Mimo range Carrion Swarmu:
Nejvetsi a nejlepsi trik ze vsech je aby co nejvice healeru zustalo mimo dosah teto ability. Anetheronova kuzel Carrion Swarmu jde pouze 60yardu od epicentra, coz znamena ze healeri s 40yardovym dosahem muzou healovat ty kteri jsou od Anetherona nejblize 20 yardu. V realu vsichni ranged DPS by meli byt 36yardu od Anetheronova target kruhu (40yardu od epicentra). To dava healerum dostatek prostoru, samozrejme by meli byt EXTREME opratrni pri vyberu sve pozice. Jenom FR tank healer(i) a ranged DPS healeri zustavaji mimo dosah teto ability a je opravdu velice dulezite to dodrzet, pokud chcete aby tento boj byl co mozna nejjednodussi. Jakmile vsichni najdou sve spravne misto kde maji stat a vyhnou se tak Carrion Swarmu na vetsine healeru, zjistite ze je tento boj mnohem jednodussi.

Shadow Resistance a Carrion Swarm:
Pokud pujde vsechno do kytek, vad dobry kamarad Pan Shadow Resistance muze zachranit den. Pokud se vasi MT healeri nezvladaji vyporadat s Carrion Swarmem a vasi ranged DPS healeri nevi jak zustat mimo dosah teto ability, shadow resistance muze pomoci. Stejne jako dalsi 2 souboje, ktere vas v MH cekaji Shadow Resistance muze byt velice dulezity stat pro preziti. Shadow Resistance nejenom snizuje damage ktery dostava Raid, ale take snizuje pocet healeru, kteri dostanou debuff od Carrion Swarmu. Muzete proto zvazit vycrafteni nekterych kousku Shadow Resistance setu, stejne bude potom pozdeji nutny. Buff od priesta je absolutni samozrejmosti a stejne tak muze pomoct Karabor neck + 1-2 kousky dalsiho SR setu. (Poznamka prekladatele: Osobne bych v takovem pripade doporucil back na ktery je treba pouze jedno Heart of Darkness a da se enchantnout dalsimi + 15 SR a zaroven neznamena takovou ztratu jinych dulezitych statu)

Jak na Infernaly:
Je naprosto esencialni aby KAZDY VEDEL CO DELAT KDYZ JE CILEM TETO ABILITY. Nepozornost nebo neznalost v pripade ze jste cilem pro vas znamena smrt. Pokud se tedy stanete cilem Inferna, prvni vec co musite udelat je UTECT OD VSECH OSTATNICH. Pri rozlozeni ktere je zde nastineno je mnoho prostoru kam se muzete pohnout mezi Anetheronem a Ranged DPS. Pouzijte tento prostor pro dopad Infernala. Budete mit nekolik sekund behem kterych Anetheron toto kouzlo casti a musite udelat vse proto aby jste prezili (Poznamka prekladatele: HLAVNE ABY PREZILI OSTATNI). Normalni prubeh by mel byt nasledujici: Anetheron zaciluje hrace kouzlem Inferno, hrac bezi do prazdneho prostoru a pouzije CD (cooldown) na preziti (pot, healthstone, IB, DS, CoS) aby doplnili svoje zivoty nebo pouziji jakoukoliv dostupnou ability pro imunitu pro pripad ze by do nich Infernal alespon jednou uderil, hrac po dopadu zustane 2 sekundy ve stunu a dostane 3-4k Fire damage pokud nema imunitu na damage, hunteri pote nastreli Infernala na FR tanka popripade si to FR tank nabere sam, vsichni hraci UHNOU z mista kudy Infernal pobezi. Znalost tohoto postupu je naprosto VITALNI pro preziti. Pro jistotu zajistete aby vsichni pobliz Infernala byly vyhealovani na max a take nebojte se projevit trochu lasky hraci ktery byl cilen Infernalem a hodit mu nejaky ten heal (Dobre je HOTka nebo dve predtim nez Infernal dopadne). Pokud se cilem stane MT mel by pouzit nejaky CD aby lepe zvladl zvyseny damage a vsichni melee by se meli postarat o to aby byly alespon 8yardu daleko (tzn. Mimo dosah).

Stejne dulezite jako postarat se o Infernaly je vedet jak ho tankovat (Infernala). Strategie se lisi podle tanku ktere mate k dispozici. Warriori muzou pouzit Intervene a pote s tauntem utikat pryc. Druidi muzou pouzit Feral Charge na Infernala a odtahnout ho ASAP. Paladini muzou pouzit ranged taunt, coz jim velice usnadnuje praci. Ale v kazdem pripade hunteri MUSI nastrelit Infernala a spravne se v tom stridat (misdirekce ma CD) na FR tanka. Infernalove by meli padnout relativne rychle za pouziti POUZE Ranged DPS. Vas raid by nikdy nemel mit 2 Infernaly zive naraz. FR Tank by mel ohlasit kdy ma dostatek aggra, aby ho mohli vsichni Ranged DPS prehodit target a sundat ho co nejrychleji.

Tipy a triky pro MT:
Dobre poslouchejte co healeri rikaji na TS po celou dobu fightu a zvazte prinest si jakykoliv predmet ktery vam muze zachranit zivot (Nightmare Seed, Moroes Pocket Watch, Ancient Aqir Artifact, Scarab of Displacement, Commendation of Kaelthas…). Pokud v jakekoliv chvili zjistite ze hrozi nedostatek healu pouzijte nektery k vasemu preziti. Pouzivejte demo shout a Thunder Clap po celou dobu tohoto boje a hlavne neco nepokazte. Pokud vasi Warloci pouzivaji COR a jako ze by meli nebo pokud vy mate 5/5 Imp. Demo Shout. Pamatujte, ze pokud vasi healeri zahlasi ze nejsou schopni vas v urcitou chvili healovat pouzijte nektere z mnoha CD co mate. Nakonec I vy prebirate zodpovednost za vase preziti a za spravne pouziti abilit vcetne vedet kdy je pouzit.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.